وقایع به یکباره تجربیاتی را به وجود میآورند که مردم هرگز فراموش نخواهند کرد.
همانگونه که در قسمت قبلی این مقاله خواندیم، باید با ایجاد حسی خاص در بازدید کنندگان از مراکز خود، آنها را از یک بازدیدکننده به یک طرفدار دوآتشه کنید. در این قسمت نیز میخواهیم از عواملی صحبت کنیم که در نهایت به خلق بهترین تجربه برای مشتری یاری میرساند.
مشتریها اغلب هزینه بالاتری را صرف اوقات فراغت خود میکنند، در نتیجه خردهفروشان و صاحبان مراکز خرید در جستجوی راهحلهایی برای ایجاد تفریح و شادابی مشتریها در مراکز خرید هستند؛ چراکه مردم زمانی تمایل به خرید بیشتر دارند که شاد و سرگرم باشند.
این قضیه که شما باید مشتریهای خود را به گونهای تشویق کنید که به مراکز و فروشگاههای شما برگردند، امری غیر قابل انکار است. برای دستیابی به این موضوع میتوان از عناصر تجربی مانند امکان چتربازی داخل مجموعه برای شبیه سازی حس پرواز یا ایجاد موجهای مصنوعی برای موج سواری در محیط داخلی استفاده کرد که باعث افزایش حداقل 15درصد پاخور در مراکز خرید خواهد شد.
هیچ حسی قابل مقایسه با پرواز وجود ندارد.
براساس گزارش پروژه اِنویژن ، مراکز خرید محیطی شخصی سازی شده و جذاب را جهت جذب و درگیر کردن مخاطبان جوان خود فراهم خواهند کرد. این اتفاق نیازمند همکاری قوی میان مدیران و توسعه دهندگان مراکز خرید و خرده فروشان جهت خلق محیطی یکپارچه و سرگرم کننده میباشد.
این تصویر نشان میدهد ایجاد حسی تازه و القای تجربه پرواز باعث جذب افراد به مراکز خرید شده است.
جامعه در حال رشد است و مردم اکنون گزینههای بیشتری را جهت گذران اوقات فراغت در اختیار دارند. بنابراین مراکز خرید علاوه بر ارائه خدمات فروش کالا و احداث کافه و رستوران، باید به سرگرمی مشتریها نیز بپردازند.
در کنار تجربه جاذبههای سنتی و حضوری مانند سینماها «حتی سینمای 5بعدی»، فعالیتهای جدید میبتنی بر تجربیات مانند چتربازی، اسکی و پاراگلایدر درحال ظهور هستند. محیطهایی که به صورت باالقوه دارای عناصری سرگرم کننده است نیز جاذبه فراوانی دارد. به طور مثال محیطی پوشیده از چمن طبیعی حس را ایجاد میکند که محیط دیجیتال قادر به خلق آن نیست.
این اتفاق که فعالیتهای سنتی خارج از خانه، مانند اسکیت و چتربازی به طور گستردهای در فضاهای داخلی مانند مراکز خرید نیز جستجو میشوند، امری کشف شده میباشد.
مراکز خرید خود را به یکی مقصد تفریحی جدید تبدیل کنید و آن را به صورت محیطی چند کانونه طراحی کنید.
طب آمار به دست آمده، میان «زمان تامل و درنگ» و «فروش» رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هر 1 درصد افزایش زمان تامل موجب افزایش 1.3 درصدی در فروش میشود. این زمان تامل توسط عواملی که موجب افزایش زمان سکونت افراد و خانوادهها باشد، مانند اجرای نمایش، چتربازی، اسکیت و …ایجاد میشود.به طور مثال چتربازی حدود 90 دقیقه از زمان فرد را در اختیار میگیرد و در این زمان دیگر افراد خانواده و دوستان او در مراکز خرید مشغول به گشت و گذار خواهند شد. مراکز خریدی که شامل سینما، جاذبهها و مراکز تفریحی خانوادگی هستند، از شانس بالاتری جهت افزایش زمان تامل بازدیدکنندگان بهرهمند هستند.
این تصویر جذب افراد به نمایش پرواز در تونل باد، در یک مرکز خرید را نشان میدهد.
پروموشن، تبلیغات و ایجاد رویدادهای جذاب، میزان بازدید مشتریهای وفادار و ورود مشتریهای جدید را به یک اندازه افزایش خواهد داد. خرید سنتی دیگر تنها و مهمترین هدف نیست، زیرا در بسیاری از موارد انجام آنلاین آن راحتتر است. تصمیم برای گذران وقت در خارج از خانه قطعا به دلایلی فراتر از تماشای ویترینها است و سرگرمیهایی که برای مشتری طراحی میکنید قطعا آنها را بیتفاوت نمیگذارد.