تلفن‌های همراه چه تاثیری بر طراحی اماکن عمومی دارد؟

تلفن‌های همراه چه تاثیری بر طراحی اماکن عمومی دارد؟

تلفن‌های هوشمند سال‌هاست که در زندگی ما حضور دارند، اما از سال 2018 آن‌ها در مواردی به کار برده شدند که پیش از این استفاده‌ای نداشتند. با رشد اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های دیجیتال، قطعا یک روز تلویزیون‌ها جای خود را به تلفن‌های هوشمند خواهند داد.

انسان‌ها امروزه در حدود 5ساعت از زمان خود را در تلفن‌های هوشمند خود سپری می‌کنند در حالیکه طبق گزارش AdWeek این مقدار سالانه به میزان 88% افزایش می‌یابد؛ چرا که کاربران فیلم و سریال‌ها را نیز از طریق تلفن‌های هوشمند خود تماشا میکنند.جالب است بدانید تلفن‌های هوشمند از کامپیوترها فراتر رفته‌اند و 52.2% از کل ترافیک اینترنت در سال 2018 به تلفن‌های هوشمند اختصاص داده شده است.

وقتی به کاربران اینترنت فکر می‌کنیم، دیگر نباید ذهن خود را محدود به افرادی که پشت میز کامپیوتر خود نشسته‌اند کنیم؛ بلکه کودکی که در فرودگاه پیش از پرواز، از موبایل والدین خود مشغول تماشای فیلم در یوتیوب است و یا افرادی که صبح‌ها با طی کردن مسافتی طولانی، به محل کار خود می‌روند و دائما از موبایل استفاده می‌کنند، از کاربران اینترنت می‌باشند.

 

تلفن‌های همراه چه تاثیری بر طراحی اماکن عمومی دارد؟

طبق آمار به دست آمده، می‌توان ادعا کرد که آمریکایی‌ها کاملا معتاد به استفاده از تلفن‌های هوشمند شده‌اند. در نظر سنجی گروه مشاوره بوستون، 55% از آمریکایی‌ها به جای ترک تلفن‌های هوشمند ترجیح می‌دهند یک‌سال از غذا خوردن خودداری کنند و از هر 10نفر، 3نفر حاضر به ترک دیدار حضوری با دوستانش است، اما حاضر به ترک تلفن‌های هوشمند نیست.

از مشاهدات اینگونه به نظر می‌رسد که تفکر در ارتباط با جامعه ‌مدرنی که عادت استفاده از تلفن‌های هوشمند را ترک کند، غیرممکن است.

طبق گزارش Fluent، 75% از آمریکایی‌ها چک کردن ایمیل خود را اولویت اول خود در تلفن‌های هوشمند می‌دانند و این موضوع نشان می‌دهد که اشکال ارتباطی نیز با تلفن‌های هوشمند انس گرفته‌اند.

تلفن‌های هوشمند تک‌تک لحظات روزانه ما را در فروشگاه‌ها، لابی بیمارستان، ایستادن در فرودگاه و … تغییر داده‌اند. به این صورت که این زمان‌ها اکنون می‌توانند سرگرم‌کننده باشند و برای اینکه کاربران به صورت جمعی به این دنیای جدید متصل باشند، باید روش‌های جدیدی برای عملکرد تلفن‌های هوشمند خود بیابیم.

تماس های فراوان، تعاملات پی‌در‌پی با محتوا و سرگرمی در یک مکان تا زمانی اتفاق می‌افتد که باتری موبایل تمام نشده باشد.

حمل کابل شارژ در همه‌جا برای بسیاری از مردم، یک راه حل بعید است و هر آن‌کس که شاهد جمعیت اطراف پریزهای برق فرودگاه‌ها بوده است، می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد. راه حل مناسب این وضعیت، استقرار ایستگاه‌های شارژ تلفن‌همراه بیشتر است که البته باعث اجتماع کاربران تلفن‌های هوشمند در آن مکان می‌شود.

 

تلفن‌های همراه چه تاثیری بر طراحی اماکن عمومی دارد؟

با توجه به تغییرات جدی استفاده از رسانه‌ها و اینترنت، تطبیق فضاهای عمومی متناسب با آن نیازها امری منطقی می‌باشد. درواقع، اماکن عمومی که افراد زندگی روزمره خود را در آن به سر می‌برند باید منعکس‌کننده نیازها و احتیاجات آن‌ها باشد.

اماکن عمومی به طور مدوام به دنبال کاهش کسالت و خستگی مشتری از طریق امکاناتی همچون: مبلمان راحت، تلویزیون، مجلات و… می‌باشند؛ با ظهور تلفن‌های هوشمند، مشتری‌ها دنیایی از سرگرمی را در دستان خود دارند که اجرای اپلیکیشن‌ها و پخش محتوا به صورت متناوب انرژی زیادی را از دستگاه مصرف می‌کند و ایستگاه‌های شارژ تلفن در اماکن عمومی که افراد آزادانه از آن استفاده کنند، راه حل مناسب و منطبقی با نیازهای مشتری است که یکی از راه‌های ایجاد فضا برای تامین منافع و نیازهای مستقیم مصرف‌کنندگان است.

در نهایت همه چیز در ارتباط با جمع‌کردن افراد و رقابتی کردن فضای شماست.

استفاده از تلفن های هوشمند همچنان در حال تغییر و تطبیق با تکامل جامعه است. پاسخگویی و سازگاری با این تغییرات، بخش اساسی رشد و پیشرفت است. ایستگاه‌های شارژ تلفن همراه، با ارائه امکانات ساده و در عین حال ارزشمند برای تمام کاربران تلفن همراه، نقش مهمی را در کمک به شرکت ها ایفا کرده است.

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
ایمیل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین ها

slide4-1
امنیت پاورباکس 1
تاثیر شگفت‌انگیز ایستگاه‌های شارژ تلفن‌همراه در بهبود فروش!

پربحث ترین ها

slide4-1
امنیت پاورباکس 1
تاثیر شگفت‌انگیز ایستگاه‌های شارژ تلفن‌همراه در بهبود فروش!