فرودگاه پاریس برای کاهش اضطراب مسافران چه راه حلی را برگزید؟

فرودگاه پاریس برای کاهش اضطراب مسافران چه راه حلی را برگزید؟

همانگونه که در مقالات پیشین خواندیم، روزانه افراد زیادی در فرودگاه‌ها حضور دارند و مسافران متوسط زمانی 2 تا 3 ساعت را در آنجا سپری می‌کنند؛ که در این زمان احتمال کاهش شارژ گوشی بالا رفته و همچنین پریزهای مستقیم و استند های شارژ به دلیل امنیت پایین، احتمال صدمه و سرقت را بالا می‌برند. در ادامه این گزارش به بررسی چالش‌ها و راه حل‌های پیشنهادی می‌پردازیم:

فرودگاه پاریس (Paris Aéropot) نام تجاری متعلق به گروه ADP است که شامل تمام فرودگاه‌های بین‌المللی پاریس، از جمله فرودگاه‌های اورلی (Orly) و شارل دوگل (Charles de Gaulle) می‌باشد.

برند Paris Aéroport در سال 2016 به عنوان بخشی از یک برنامه نوسازی برای فرودگاه‌های پاریس معرفی شد تا ترمینال‌های جذاب و کارآمدتری را، به خصوص برای مسافرین ترانزیت در مسیرهای هوایی طولانی، ارائه دهد.

به عنوان بخشی از این پروژه برای دستیابی به استانداردهای کلاس جهانی، Paris Aéroport
تلاش خود را بر بهبود تجربه مسافران در دو مورد از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های خود یعنی اورلی و شارل دوگل متمرکز نمود.

این دو فرودگاه به تنهایی میزبان بیش از 106 میلیون مسافر در طی دوازده ماه گذشته خود بوده‌اند که نسبت به سال قبل 1/4 درصد افزایش داشته است.

 

چالش‌های پیش‌رو

  • از بین بردن اضطراب مسافران، هنگامی که تلفن همراهشان در زمان حضور در مجموعه شارژ کمی داشته باشد.
  • زمانی که مسافران از پریز مستقیم یا استندهای شارژ استفاده می‌کنند، باید تا زمان دریافت شارژ کافی در کنار موبایل خود بمانند، پس از همراهان خود جدا شده و این مسئله خریدشان را نیز محدود می‌کند.
  • از بین بردن ریسک نیاز به اپراتور کنار دستگاه‌ها و عدم وجود ادعا بر تلفن‌های همراه آسیب دیده و یا سرقت شده که موجب کاهش بهره‌وری کارکنان مجموعه خواهد شد.

 راه حل

گروه بهره‌بردار ایستگاه‌های امن شارژ در فرودگاه، با پیاده‌سازی سیستم آزمایش شده خود در ترمینال‌ها و سالن‌‌های انتظار پرواز، به تمامی مسافران این امکان را می‌داد تا تلفن‌های همراه خود را در مکانی امن و مطمئن به شارژ زده و در طی این مدت زمان با خیالی راحت از بقیه امکانات فرودگاه بازدید کنند.

نهایتاً Paris Aéroport بر روی 49 دستگاه مستقر در دو فرودگاه اورلی و شارل دوگل سرمایه‌گذاری کرد که طبق آمار موجود در گزارش‌ها تا سال 2018 مجموعاً بیش از 3 میلیون بار برای شارژ دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

فرودگاه پاریس برای کاهش اضطراب مسافران چه راه حلی را برگزید؟

مزیت‌ها

  • افزایش 2 برابری پاخور و مدت زمان حضور افراد در محیط‌‌های فروشگاهی مجموعه فرودگاه. (دستگاه به مسافران این امکان را می‌دهد که با خیال راحت و بدون نگرانی از شارژ تلفن همراه خود، زمان بیشتری را در مجموعه به خرید و یا استراحت بپردازند)
  • ایجاد حس اطمینان در مسافران برای امکان شارژ تلفن همراه و استفاده از دستگاه خود قبل، حین و بعد از پرواز با جانمایی مناسب دستگاه‌های شارژ در تمامی نقاط فرودگاه
  • ارائه راهکار امن و سلف‌سرویس شارژ کمک شایانی به مجموعه کرده است، چرا که کم‌ترین درخواست به کارکنان فرودگاه برای مشکلات شارژ، خرابی و یا سرقت‌ تلفن همراه گزارش شده است.

طبق گفته مدیر تیم بازاریابی فرودگاه پاریس:

”مشتریان ما از سهولت استفاده از این دستگاه‌های امن شارژ صحبت می‌کنند. هم‌چنین جذابیت استفاده از دستگاه‌ها، بدلیل ویژگی‌های بصری آن و حس اطمینانی است که در کاربران خود ایجاد می‌کند.

کار با این دستگاه‌ها بسیار ساده است و هیچ‌گونه نگرانی بابت فراموش کردن رمز پین‌کد یا سرقت وجود ندارد. این موارد ملاحظات مهمی در یک فرودگاه محسوب می‌شوند که موجب کاهش استرس برای مسافران در زمان قبل از پرواز می‌گردد.

فرودگاه پاریس برای کاهش اضطراب مسافران چه راه حلی را برگزید؟

اشتراک‌گذاری

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین ها

پربحث ترین ها

به بالای صفحه بردن